Propozycja Alumast S.A. dla Polskich Linii Kolejowych

Kompozytowy słup z mechanizmem zawiasowym

Ten produkt Producenta z południa Polski charakteryzuje się specyficzną konstrukcją. Słup łamany, bo tak też bywa nazywany, ma wbudowany tzw. mechanizm zawiasowy. Tego typu rozwiązanie umożliwia szybki i łatwy dostęp do słupa, jego położenie, montaż i demontaż oprawy oświetleniowej lub wymianę źródła światła, a to wszystko bez konieczności użycia zwyżki. Słup jest tak skonstruowany, że sam mechanizm zawiasowy usytuowany jest u jego podstawy. Produkt dostępny jest w dwóch wersjach: A oraz B.

Słupy do zadań specjalnych

Słupy kompozytowe z mechanizmem zawiasowym są dedykowane do stosowania w obszarach górzystych, trudnodostępnych, w miejscach gdzie występuje trakcja kolejowa, tramwajowa, na rondach, na terenach stacji transformatorowych. Dodatkowo można jest zastosować na węzłach autostradowych, czy stokach narciarskich. Ten produkt ma bardzo dużą zaletę – nie ma konieczności użycia zwyżki. W przypadku prowadzenia prac remontowych, montażowych na powyższych terenach zastosowanie zwyżki jest niestety niemożliwe.

Skupmy się na trakcji oraz infrastrukturze kolejowej. Kompozytowy słup łamany jest idealny do warunków eksploatacyjnych na kolei. Jego montaż jaki i użycie jest tanie, bezpieczne i proste. Chcąc prowadzić prace przy trakcjach kolejowych nie trzeba wyłączać z ruchu całej trakcji. Wystarczy jedynie „położyć słup”. Zalety tychże słupów już zostały zauważone przez Kolej i zostały wpisane na listę rekomendowanych produktów, jako spełniające wymagania techniczne określone w Dokumentach Normatywnych przyjętych do stosowania w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i mogą być stosowane na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A.

Kompozyty na polskich dworach

Zalety kompozytowych słupów oświetleniowych doceniło PKP i tym samym dworzec kolejowy w Gliwicach pięknie oświetlają słupy Alumast S.A. Zastosowano tam białe słupy z czarno – żółtymi pasami. Z kolei na dworcu OPOLE Główne można zobaczyć nowoczesne słupy oświetleniowe. Szczególne wrażenie robią po zmierzchu, doskonale oświetlając całą stację kolejową. Gliwice to najnowsza realizacja, dotychczas wyprodukowano słupy dla Warszawy, Piotrkowa Trybunalskiego, Łodzi, Wałbrzycha, Lublina, Chełma, Kielc, Czechowic-Dziedzic, Gdyni, Szczecina.

Kompozytowe słupy oświetleniowe z mechanizmem zawiasowym to produkt niezawodny, tani, łatwy w transporcie a co najważniejsze w montażu i przyszłej eksploatacji bez konieczności wyłączania trakcji kolejowej z powodu konieczności użycia zwyżki.